Ηθοποιός, εργάτης του θεάτρου για περισσότερο από μισό αιώνα και με αρκετές κινηματογραφικές ταινίες στο ενεργητικό του, είχε γεννηθεί στην Καβάλα το 1931 και την υποκριτική τη διδάχθηκε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Θεσσαλονίκης, ενώ ξεκίνησε την καριέρα του ως ηθοποιός με περιοδεύοντες θιάσους (τα «μπουλούκια», όπως τα έλεγε ο ίδιος).
Ακολούθησαν περισσότερες από 350 συμμετοχές σε θεατρικές παραστάσεις - (στο Εθνικό Θέατρο και το Θέατρο Τέχνης ανάμεσα σε άλλα) συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους θεατράνθρωπους (συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, παραγωγούς).
https://yecfggza.blogspot.com/2019/04/blog-post_128.html
Η πρώτη του επαγγελματική εμφάνιση έγινε το 1952 με το Θίασο Αρώνη - Μανωλίδου στο έργο «Ρομάντζο».
Στο σινεμά ο Γιώργος Μοσχίδης ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του το 1958 στην ταινία «Διακοπές στην Αίγινα». Την ίδια χρονιά έπαιξε στο ιστορικό δράμα του Γρ. Γρηγορίου «Ο Μιμίκος και η Μαίρη».
Συνολικά είχε λάβει μέρος σε 43 ταινίες.
- Μερικές από αυτές είναι οι:
- «Κρίμα το μπόι σου (1970)» «Τι 30, τι 40, τι 50 (1972)»
- «Αγάπη μου παλιόγρια(1972)»
- «Τον αράπη και αν τον πλένεις (1973)».
Σημαντική ήταν και η παρουσία στις ταινίες του νέου ελληνικού κινηματογράφου και συγκεκριμένα στις ταινίες:
- «Τα Χρώματα της ίριδας (1975)»
- «Χάππυ Νταίη (1976)»
- «Ρόζα (1982)» «Ρεβάνς (1983)»
- «Η Παρεξήγηση (1983)»
- «Υπόγεια Διαδρομή (1983)»
- «Ζωή Χαρισάμενη (1993)»
Είχε τιμηθεί με το Βραβείο «Αιμίλιος Βεάκης» για τη συνολική του προσφορά στο θέατρο, είχε αποσπάσει το Βραβείο Β' ανδρικού ρόλου στην ταινία «Χάππυ Νταίη» του Παντ. Βούλγαρη (Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 1976), και το Βραβείο Β' ανδρικού ρόλου στην τηλεοπτική σειρά «Η αγάπη άργησε μια μέρα» (1998).
Μεταξύ άλλων, συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο και το Θέατρο Τέχνης, ενώ συμμετείχε και σε παραστάσεις αρχαίου δράματος και αττικής κωμωδίας.
Να σημειωθεί ότι συμμετείχε στους συνδικαλιστικούς αγώνες του Σ. Ε.Η. και υπήρξε γενικός γραμματέας του το 1975.
η διδασκαλια του δον χουαν
η διδασκαλια του δον χουαν
νικος δελης αργος
https://ivfcukyz.blogspot.com/2019/05/blog-post_76.html
No comments:
Post a Comment